Maarten Vader (GGN) winnaar CCMA Awards Manager of the Year 2017

Tijdens een verrassend galadiner met awardshow in het Koetshuis van Buitenplaats Amerongen werd gisteren de laatste strijd gestreden tussen de 6 finalisten en bekend gemaakt wie een jaar lang de titel Contact Center Manager of the Year onder zijn naam mag schrijven. Deze eer ging uiteindelijk naar Maarten Vader (GGN).

 

De titel Manager of the Year wordt jaarlijks toegekend aan een contact center manager die op de meest impactvolle manier binnen de organisatie werkt en ambassadeur is voor het vak klantcontact. Een award met steeds meer waarde, omdat de rol van een contact manager een steeds belangrijkere rol inneemt binnen de gehele organisatie. Dit jaar kwam de 9-koppige jury tot 10 genomineerden en in een halve finale bleven er 6 finalisten over. De finalisten presenteerden zich tijdens het galadiner nog één keer, waar naast de jury ook zo’n 100 klantcontactprofessionals meekeken. In 2,5 uur tijd kwam de jury, na zeer pittig juryberaad, tot de winnaar.

 

“Mooi om te zien hoe alle finalisten persoonlijke aandacht kregen tijdens het podiumprogramma en zo de eer kregen die ze toekwam” (Ingrid Schermer, CCMA)

 

Persoonlijke aandacht

De 100 gasten voor de award uitreiking werden tijdens een heerlijk diner verrast door zowel de kennis als de personen achter de finalisten. Een mooie mix van beiden passend bij het thema ‘Learn from the best’. Het programma gaf inzicht in hoe de jury tot deze finalisten en de uiteindelijke winnaar is gekomen. De beoordeling kwam tot stand door diverse onderdelen zoals een MatchQ profiel, de Baas in Contact monitor (aantrekkelijke werkgever), Webhelp cases, jurybezoeken en juryvragen. Tevens werden er middels een livestream ook nog vragen gesteld aan de medewerkers van de betreffende managers.

 

Martijn Herfkens (FINTREX): 'Met dit event brengen we de mensen uit ons vak bij elkaar die anders niet bij elkaar zouden komen. We creëren een moment van aandacht voor de managers in klantcontact die het verschil maken. Vakgenoten die mensen, afdelingen en bedrijven blijvend veranderen. Dichterbij succes in klantcontact kom je niet!”

 

De 6 finalisten en voorzitter van de CCMA Ingrid Schermer

 

Waarom verdient Maarten Vader (GGN) de CCMA Manager of the Year Award 2017 volgens de vakjury?
Maarten heeft een goede visie over hoe het KCC zou moeten acteren en welke middelen hiervoor benodigd zijn. Het meenemen en motiveren van het team staat hierbij centraal. Hij weet het inzetten van de juiste kwaliteiten van de medewerkers te combineren met de benodigde techniek. Maarten werkt al 13 jaar met enorm veel passie voor GGN, weet veel van de inhoud, houdt het resultaat in het oog en is hierdoor van toegevoegde waarde voor zijn teamleiders, de organisatie en de branche. Door de dialoog aan te gaan én omdat hij weet wat hij wil, neemt hij mensen mee.

 

Het faciliteren van zijn mensen staat voorop. Hij geeft zijn mensen binnen de afdeling de ruimte om zaken op te pakken en te realiseren. Maarten zijn contact center heeft een complex ‘product’ en dienstenaanbod met veel noodzakelijke kennis benodigd bij zijn medewerkers. Hij richt zich op innovatie en verbeteringen in heel de organisatie en heeft ervoor gezorgd dat de afdeling een centrale plaats inneemt in de dienstverlening. Hij heeft klantcontact niet alleen binnen GGN, maar in de hele sector op de kaart gezet.


Netgemak Internetbureau